Sunday, July 22, 2012

SSS - Saya Sayang Sangat

Korang sayang parents korang? Betul ke korang sayang? buat uolls yg merantau kat tempat orang same ade bekerja atau pun study korang x boley lupe kan mak dan abah okey...terutama ibu bapa yg da tua..cian diorang...sebenarnye ibu bapa kita bukan nak sangat pun kite bg dier duit atau adiah tapi sebenarnye mereka harapkan kasih sayang kita..sebab tu stiap kali kita blk menjenguk mereka akn terhidang juadah yg sedap2...betul x? So sayangilah ibubapa kita slagi mereka masih hidup dan kongsilah stiap saat suka duka bersama mereka...mudahan Allah memberkati kita semua...Amin....

Nie MAK aku yg teramat aku sayang...walaupun aku da kawen aku still tdo kat riba mak..pedulik ape org nak kate...ary2 aku cium tangan n dahi mak sebelum g kije..dalam aty berdoa mudahan Allah panjangkan umo mak...time kasih mak sebab tolong jagekan qaliff sepanjang aku bekerja..
Befday mak pada 24 Mac.

Ni plak mok mertua aku..kat pahang panggilan mak memang macam tu..Alhamdulillah aku bersyukur dapat mak mertua yang baik..Mok nie aku sayang same jer mcm mak..x de beza pun..mok pandai wat kuih n mesti sedap bangat. stiap kali aku balik kuantan juadah semua sedap2...sbb tu kalo blk sane aku suke lame2..hikhik..
Befday mok pada 30 Jun.

Ini ayah mertua yg paling aku sayang..aku panggil abah..abah sangat tegas terutama sekali bab agama..tapi abah lelaki penyayang...saye sayang abah...
Befday abah pada 17 September.

Mesti korang pelik kenapa aku x letak picture ayah aku sendiri..kemane perginye ayah aku ? ade ke x de ke ? sebenarnye aku x dibesarkan dgn ayah..tapi aku still ade ayah..ayah jd wali sewaktu aku nikah dahulu..so bile x duduk dgn ayah gambar ayah pun aku x berapa ade...tp aku selalu engat pesan mak " anak-anak mesti hormat ibu dan ayah dia walau apepun " . Jd aku x pernah benci ayah aku walaupun aku x pernah dapat kasihsayangnye...aku tetap kata aku sayang ayah..tiada ayah tiadalah aku...

Sekian saja... 


1 comment: