Saturday, July 21, 2012

Suatu Tika Dulu

Hai uolls...cube teka berapa umo saye? adekah sweet 17teen ? x pun  20 years old...rasa2 macam da 30 tahun.. kalo korang cakap aku 30 tahun nanak kawan korang..hikhik...aku baru jer 25 tahun tau taun nie...x kecik sangat x tua sangat..tapi aku still macam perangai budak2..aku pun x paham bila nak matang..aku tetap suke hello kitty..tetap suke pinky..suke hairbands cumil...sebenarnyer banyak lg tapi malu nak gtau korang..mak aku selalu bebel sbb aku suke beli dan simpan mende2 budak kecik..sedangkan aku da ade anak kecik..huhu..lagi mak bebel lagi aku beli...janagn ikut perangai aku okey..My hubby plak x kisah..sebab die suke manjakan aku..huhu...so die layan jer pun perangai aku yg pelik2...

                                  
Meja aku kat opis yang berselerak. Kat phone pun ade bear..entahlah..yg penting gambar qaliff paling besar.. huhu..nie pun aku da kurangkan mende2 ntah ape2 kat meja aku sbb da mcm taman permainan...

Aku lahir pada 22 January 1987 at Negeri Sembilan..aku owang negeri hokey...wek...tapi aku suke kawan denagn sume orang..x kisah sape...mase skolah dulu pun ade macam2 group..ade ulat buku..ade skema..ade skin head..ade budak punk..ade underground dan macam-macam lagi..aku pn x paham kenapa mesti ade group2 tu..tapi kalo korang nak tau setiap group tu msti ade jer besfren aku...aku memamg fleksibel
hokey...ceeaaa..prasan hak tui!

Aku darjah 6 pada tahun 1999. Yang besnye mase darjah 6 aku dapat pegang jawatan Penolong Ketua Pengawas...Aku pun x sangka sbb kalo nak jadi pen. k/pengawas mesti kene active dlm akedemik & sukan..tapi wat pengetahuan korang aku memang x pandai bersukan..ape pun x boleh.Imbas balik kenangan kejap ey..mase nak wat perlantikan tu semua pengawas kena berhimpun n cikgu akan wat pengumuman..aku kat sekolah memang nakal aku x suke dengar ceramah cikgu aku lebih suke dok borak n main2..sebab tu aku suke dok belakang2 haha..tgh aku borak2 ngan kawan aku cikgu umum kan ketua & pen ketua utk tahun 1999..tergamam aku..betul ke aku? aku nak g kat depan tu pun macam x ley angkat kaki..malu pun ader weh..aku pun tertanya2 mcamane aku dapt post tu sdgkn aku x active sukan langsung..kawan2 lagi lah tertanya2 n mungkin ade yg x puas ati dgn pemilihan tu..Jd issue jgk lah mase tu..tp cikgu kate aku paling banyak dapat johan utk semua aktiviti spt pidato, pantun, melukis, tulisan khat, bercerita dll...aku memang suke masuk pertandingan macam tu..alhamdulillah stiap kali bertanding aku akan bawak blk hadiah no.1 untuk mak..mak mesti gembira..terima kasih mak..terimas kasih cikgu..mungkin ini rezeki aku..tp mase UPSR aku anya dapat 4A 1B jer...so adik2 sume belajar rajin2 tau jgn jd macam kakak..ape pun x boleh..

Form 1 tahun 2000 aku dok asrama aku kan manje ngan mak ary2 nanges..ary2 gayut ngan mak kat public fon..kelakar lar bile aku kenang-kenangkan..Masuk form 2 aku da x sanggup dok asrama..aku nak dok umah dgm mak..terpaksa mak aku wat pertukaran sekolah untuk aku..kakak same abang tension jer tgk aku..haha..lantaklah aku kan adik.hikhik..Untuk adik2 kat luar sana kakak nasihatkan dok asrama lbh better dr dok umh..sbb kat umah nt adik2 banyak main2 mcm kakak..nak menyesal pun x gune hokey..mase dok asrama exam aku x pnh pointer bwh 3.2. mase tu aku kelas model khas so sume orang x boley pointer rendah..nak x nak mmg kne study dan study..tp ble aku pindah sekolah dan duk umah..asyik tgk tv jer..dragon ball wajib. so SPM 2004 pun dapat 3A jer yg lain2 credit..seb baik x ade fail..kalo x mengamok mak aku...ramai gak fail add math seb baek aku x..mase aku form 5 banyak subject yg x de cikgu tau...tu yg jd camni...padahal kalo nak belajar boley jer usaha sendiri kan..padan muke aku x nak dok asrama nak dok umah konon amik ko nani..kawan2 ko sume lecturer..cikgu..doctor..ko dok jer lar kat opis tu...sobss..sedih aku..

After dapat result SPM aku dapat politeknik kat pasir gudang JB..dapat UNITAR, IPTS memang banyak offer..tp sume aku x pegi..aku kesian kat kakngah aku..citernyer sangat sedih..tp x pe lah...alhamdulillah mase ngah tgu result SPM aku da pun dapat kije jd Clerk Maintenance kat satu syarikat swasta...kije pun x susah..aku bukan dari orang kaya2..so sume yg aku nak aku kne usaha sendiri..walaupun aku bkn orang kaya tp aku slalu nak barang2 yg mahal ajer..kenapa lar aku macam nie..kalo nak beli sluar levi's pun mesti nak yg ori..(contoh)..tp semenjak da kawen dan ade ank ni aku da kurang shopping beli barang pown da x kisah yg murah sbb qaliff minum Mamex Gold..tp kalo tanyer suami aku msti dia cakap asyik  shopping jer kije aku...hikhik..

Aku couple dgn suami aku pada 25 December 2009 n date pertama kami kat mid valley. Kami bertunang pada 14 Mac 2010 married pada 25 December 2010. Aku anya kosong 3 bln then aku pregnent..Alhamdulillah...Due Qaliff 25 December 2011 tp qaliff lahir 10 December 2011..awal 2 minggu..





Gambar nie mase mule2 couple..due2 kurus tapi sekarang due2 gemok..haha...diet plisss....My hubby owang kuantan pahang dan lahir pada 5 October 1983.

Nie mase mengandungkan qaliff 7 bln..walaupun da sarat tp aku still rajin wat kije2 umah..cewah...padahal x rajin mane pun..kuikuikui..Mase ni berat aku 58.0 KG...betapa gemoknye aku dgn ketinggian 158 cm...before ngandung berat aku anya 49.0 kg jer tapi after melahirkan qaliff  berat aku still x turun2..sekarang aku 55.0KG..korang bayangkanlah...saye nak kurusss.....help me pliss...
                                                                            



1 comment: