Tuesday, July 24, 2012

Cinonet Demam

Cian....ramai sangat yg batuk demam seseme kat umah kakngah aku..tu yg qaliff berjangkit sbb die kan baby lg cepat ler kowt kne virus *teori sendiri*..aku terpakse take cuti..agaknyer de dalam semiggu qaliff still x baik lagi so aku amik kepetusan send qaliff g spital putrajaya..hubby pun cuti..sampai kat spital punyer lar ramai owang so doc kat c2 pun suggestkn aku g klinik kesihatan putrajaya kat presint 9 jer.. Aku n hubby trus bwk qaliff g sane. sampai je sane klinik tutup plak sbb lunch..hubby da agk tension mayb penat kehulu kehilir..perut kitorang pown da lapar..aku pown ajak hubby g alamanda dulu utk makan..




Gambar papa qaliff blur sket..sowy..kitorang g makan kat McD jer..korang mesti confuse kan qaliff nie macam sihat jer..ley riang ketawa lg erk..Nie yg aku nak share dgn korang bile korang pregnent korang x boley moody jer..slalu kite denagar kan kalo owang mengandung  nie mesti nak marah jer..tapi aku tak..aku sentiasa happy go lucky macam biasa..konon! kadang2 sensetip jgk..huhu..sbb tu qaliff ble bgn tdo jer die senyum dah...pantang kite agah die mesti die gelak siap tegur kite lagi tp dalam bahasa bb lar.. hikhik..Alhamdulillah qaliff anak yg senang dijaga..malam2 pown kami boley tdo dgn baik cume bgn kejap2 jer wat susu qaliff..


Selesai da makan..jom g klinik blk..kte tengok camane gaknyer rupe qaliff nangis..haha..

Alhamdulillah klinik tu memang terbaik i ckp u..boley dkatakan service diorang cepat jgk myb da petang..staff kat situ pown baik2 belaka..system diorang advanced tau nak tgu giliran scan nak amik ubat scan pendek kate semua step kita anye perlu scan jer lar x yah nak letak2 form dlm bakul....hikhik..

Qaliff kene amik gas nie utk cairkan kahak..tujuan rawatan nie untuk elakkan paru2 berair..mule2 aku cuak gak selamat ke alat nih?alhamdulillah after amik alat nie batuk qaliff okey sket..dier siap muntah lendir yg kat tekak dier tu..cian my baby..maafkan mama yer sayang..mama nak kamu sihat...

Kini qaliff da boley main cam biasa...da elok dari demam..so kepada ibu bapa jangan takut atau malas  antar anak anda dapatkan rawatan untuk elakkan penyakit dari melarat dan berlanjutan...jangan jd cam aku asyik x sanggup je bile tgk qaliff menangis jerit2..last2 aku yang menangis same..haha..

SEKIAN saje...

No comments:

Post a Comment